A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кошелівська гімназія №2
Хустської міської ради Закарпатської області

Положення про дистанційне навчання

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  1. Це Положення визначає основні засади організації та запровадження дистанційного навчання в Кошелівському ЗЗСО І-ІІ ступенів під час карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Положення розроблене на виконання Закону України «Про загальну середню освіту», листа Міністерства освіти і науки України від 28.08.2021 № 1/9-423 «Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному році», Постанови Головного санітарного лікаря від 26.08.2021 року № 9 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)», наказу МОН № 1115 від 08.09.2020 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти»

  • У своїй роботі із впровадження дистанційного навчання заклад освіти керується чинними документами:
  • Конституцією України;
  • Цивільним кодексом України;
  • Законом України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017;
  • наказом МОН № 1115 від 08.09.2020 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти».

 

  • Дистанційне навчання - процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу, що функціонує на базі інформаційно- комунікаційних технологій.
  • Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг здобувачам освіти для набуття ними компетентностей відповідно до освітніх програм шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Завданням дистанційного навчання є забезпечення учням можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.
  • У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:
  • дистанційна форма навчання - форма організації освітнього процесу у закладі освіти, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання в умовах карантину ;
  • технології дистанційного навчання - комплекс освітніх технологій, зокрема інформаційно- комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі освіти;
  • інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу з допомогою засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, зокрема мережі Інтернет;
  • веб-середовище дистанційного навчання - системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням;

 

  • веб-ресурси навчальних дисциплін (програм) – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів;
  • система управління веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм) – програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів;
  • суб’єкти дистанційного навчання - особи, які навчаються (учні 1-9 класів), та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники);
  • асинхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо;
  • синхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі).
  1. РЕАЛІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

  1. Дистанційне навчання реалізовується шляхом використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних  формах.

 

  1. Дистанційна форма навчання в закладі освіти запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради закладу.

 

2.3. Дистанційна форма навчання організовується відповідно до робочих навчальних планів  для учнів, які перебувають вдома через запровадження карантину.

2.4. Дистанційна форма навчання організовується  для учнів, які перебувають вдома через запровадження карантину.

2.5. Рішення щодо використання технологій дистанційного навчання в навчальному процесі приймається педагогічною радою.

  1. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ

 

  1. Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота, навчальні заняття, консультації, віртуальні екскурсії, виконання проектних завдань, домашніх контрольних робіт, практичних робіт.

3.2. Основними видами навчальних занять за дистанційною формою є: лекція, семінар, урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші, які проводяться з учнями у синхронному чи           асинхронному режимі відповідно до навчального плану.

 

3.3. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному чи асинхронному режимі.

3.4. Практичне заняття, яке передбачає виконання практичних (контрольних) робіт, відбувається дистанційно в асинхронному режимі.

3.5. Лабораторне заняття проводиться дистанційно з використанням відповідних віртуальних                                        тренажерів і лабораторій.        

3.6. До інших видів навчальних занять при здійсненні освітнього процесу належать ділові ігри, виконання проектів у групах тощо. Ці види занять можуть проводитись дистанційно у синхронному чи асинхронному режимі, що визначається робочою програмою навчальної дисципліни.

3.7. Контрольні роботи з навчальних предметів за дистанційною формою навчання можуть здійснюватись  з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій  за                      умови забезпечення аутентифікації того, хто навчається.

3.8. Створення та поповнення інформаційних ресурсів дистанційного навчання здійснюється учителями-предметниками закладу освіти.

 

  1. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

  1. Дистанційне навчання організовується для учнів, що перебувають на карантині і не мають медичних протипоказань до занять із комп'ютерною технікою. Наявність таких протипоказань встановлюється на підставі медичного висновку чи іншого документа, виданого закладом охорони здоров’я та добровільно поданого батьками до закладу освіти. Якщо заклад освіти організовує дистанційне навчання в умовах карантину або інших надзвичайних обставин, доцільно погодити з одним із батьків учня, який має протипоказання, форми взаємодії педагогічних працівників з ним і засоби навчання, що можуть застосовуватися.

 

  1. Дотримання санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання домашніх завдань.
  2. Перелік предметів чи тем навчальних програм, видів навчальних занять, які здійснюються за технологіями дистанційного навчання, визначаються педагогічною радою закладу.
  3. Створення умов для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами.
  4. Використання доступних засобів комунікації  (телефонний, поштовий зв'язок тощо) для учнів , які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин

 (стан здоров'я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо).

 

  1. Оприлюднити на вебсайті  інформацію про організацію дистанційної форми здобуття освіти.
  2. Дотримання вимог щодо захисту персональних даних учасників освітнього процесу в електронному освітньому середовищі.

 

  1. ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

  1. Учні, які здобувають освіту за дистанційною формою, обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

 

  1. Види та періодичність оцінювання при використанні технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти визначаються відповідно до форми здобуття освіти.

 

  1. Результати досягнень фіксуються у класних журналах і свідоцтвах досягнень.

 

  1. Оцінювання може відбуватися очно або дистанційно (з дотриманням академічної доброчесності).

 

  1. У класному журналі зазначати режим проведення конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх занять датується відповідно до календарно- тематичного планування.

 

  1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

  • Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:
  • методичні (теоретичні та практичні) рекомендації щодо розроблення та використання інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
  • змістовне,      дидактичне     та      методичне     наповнення     веб-ресурсів      навчального плану/навчальної програми підготовки.
    1. Організація дистанційного навчання має забезпечувати регулярну змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання.
    2. Не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, організовується в синхронному режимі.
    3. Заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі.
    4. Керівник закладу освіти забезпечує організацію освітнього процесу під час дистанційного навчання та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.
    5. Педагогічні працівники закладу повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання.

     6.7. Батьки сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з   

     окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів   

     навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають про фізичне та психічне здоров'я  

     дітей, формують у них навички здорового способу життя, а також сприяють дотриманню учнями 

     академічної доброчесності в освітньому процесі.

      У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов'язки щодо                

      забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в 

      освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих  причин, заклад  інформує 

      про це відповідну службу у справах дітей.

 

 

  1. СЕРВІСИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ОРГАНІЗУВАТИ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

 

  1. Дистанційне навчання організовується на шкільній платформі G Suite for education за допомогою «Google Classroom», «Google Meet» (допоміжним є Viber).

 

  1. Google Classroom (https://classroom.google.com/) – безкоштовний сервіс Google, за допомогою якого можна організувати дистанційне навчання з використанням сервісів Google (Диск, Форми, Документи, Таблиці, Презентації,  Youtube, Hangouts).

 

7.3. Педагоги також можуть використовувати державну інформаційно- телекомунікаційну систему (електронну освітню платформу), технічні можливості якої забезпечують дистанційне навчання.

 

 

 

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ПРИ ЗМІШАНІЙ ФОРМІ НАВЧАННЯ

 

  1. Змішане навчання – це поєднання онлайн та офлайн-навчання в один ланцюжок, що творить «навчальний досвід» учня та самодостатній логічний курс чи предмет. При змішаному навчанні теорія, яку учень опрацьовує онлайн (чи то у формі самостійного прочитання матеріалів, чи при перегляді демонстраційних відео, чи при перегляді відеозапису лекції вчителя, чи у формі гри), знаходять своє застосування офлайн (тобто у приміщенні закладу під час занять). Усі активності та заняття, що відбуваються в закладі, мають поєднуватись та на практиці закріпляти знання, здобуті учнем при самостійній роботі онлайн.

 

  1. Модель змішаного навчання. Навчання здійснюється за такою схемою:

Денне навчання (ДН) → очна сесія → самостійне вивчення на основі інформаційно-

телекомунікаційних технологій (ІТКТ)

 

  • ДН (формування базових знань під час вивчення теоретичного матеріалу);
  • очна сесія (детальний розгляд теми, обговорення та дискусія з даної теми)
  • самостійне вивчення (виконання завдань на базі вивченого навчального матеріалу, спілкування засобами ІТКТ).

 

  1. Для організації онлайн (відео) уроку вчителі використовують програми Google-meet, Viber, онлайн-платформи.

 

 

  1. КЕРУВАННЯ СИСТЕМОЮ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

  1. Загальне керування системою дистанційного навчання здійснює директор, забезпечуючи проведення заходів для здійснення дистанційного навчання  за всіма видами освітньої діяльності;  контроль якості та виконання освітніх програм.
  2. Оперативне керування дистанційним навчанням здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, забезпечення методичної, системотехнічної та матеріально-технічної підтримки дистанційного навчання.
  3. Безпосереднє керування дистанційним навчанням здійснює адміністратор сайту, до функціональних обов’язків         якого входить впровадження та розвиток дистанційного навчання.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень