Загальний алгоритм дій щодо організації освітнього процесу.
Загальний алгоритм дій щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час карантину/надзвичайних обставин.
- Адміністрація закладу:
- Вивчає нормативно-правову базу з організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин.
- Проводить моніторинг забезпеченості та наявності умов для дистанційного навчання в учнів закладу освіти.
- Проводить моніторинг дистанційних платформ і цифрових сервісів та затверджує ті, які найбільше підходитимуть учням і педагогам для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин з урахуванням особливостей освітнього процесу закладу освіти.
- Організовує навчання педагогічного колективу.
- Проводить роботу щодо внесення змін у календарно-тематичне планування учителів з метою інтеграції та ущільнення навчального матеріалу із затвердженням цих змін.
- Затверджує оновлені розклади уроків і навчальних занять, груп продовженого дня, корекційно-розвиткових занять тощо.
- Забезпечує функціонування й оновлення сайту закладу освіти у закладці «Дистанційне навчання».
- Розробляє та доводить до відома працівників порядок обліку робочого часу та ведення необхідної документації.
- Затверджує режим роботи педагогічних працівників в умовах дистанційного навчання.
- Сприяє поширенню досвіду роботи педагогів на сайті закладу освіти та інших освітніх інформаційних ресурсах.
- Проводить онлайн-наради, семінари, вебінари, консультації, відеоконференції з педагогічними працівниками.
- Розробляє заходи щодо забезпечення різних форм зв’язку з батьками, організовує роботу консультаційних онлайн пунктів.
- Педагогічні працівники:
- Вивчають стан забезпеченості і можливостей учнів щодо дистанційного навчання.
- Уносять зміни до календарно-тематичного планування та ущільнення навчального матеріалу.
- Здійснюють самоосвітню роботу з вивчення технологій дистанційного навчання.
- Виконують освітню програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання, тобто надають інформацію щодо обсягу та змісту навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряють й оцінюють їх та надають відгуки на виконані завдання, використовуючи відповідну електронну освітню платформу, комунікаційні онлайн сервіси та інструменти; співпрацюють з усіма учасниками освітнього процесу.
- Учителі закладу освіти в години, відповідно до розкладу, знаходяться в онлайн режимі. У цей час учні, які потребують консультацій, можуть цими послугами скористатися, зв’язавшись із педагогом через онлайн ресурси. Учителі-предметники можуть попрацювати індивідуально з тими дітьми, які цього потребують.
- Після закінчення карантинних обмежень проводять моніторинг засвоєння навчального матеріалу, організовують за потреби коригувальне навчання.
- Здобувачі освіти:
- Здійснюють регулярну та змістовну взаємодію з педагогічними працівниками в синхронному або асинхронному режимі відповідно до розкладу занять з метою виконання освітньої програми для досягнення передбачених навчальними програмами результатів навчання; опрацьовують зміст навчального матеріалу, завдання на його закріплення, виконують творчу, навчально – дослідницьку роботу, беруть участь у підсумкових роботах, тестуваннях тощо, використовуючи електронну освітню платформу, доступні комунікаційні онлайн сервіси та інструменти.
- Опрацьовують відгуки на виконані завдання, рекомендації, надані вчителями.
- Дотримуються принципів академічної доброчесності.
- Батьки (відповідно до п.13 розділу 1 Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 08.09.2020 р. №1115):
- Сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів, дбають про психічне і фізичне здоров’я дітей, формують у них навички здорового способу життя.
- Сприяють дотриманню дітьми академічної доброчесності в освітньому процесі.
- Якщо батьки під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.