Річний план роботи педагога-організатора на 2022-2023 н.р.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І
ДЕРЖАВИ (громадянське, патріотичне, родинне виховання)
Проявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Це досягається завдяки виконанню положень Національної доктрини розвитку освіти (Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002), Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Це процес формування громадянськості як риси особистості, яка характеризується усвідомленням нею своїх прав і обов`язків у ставленні до держави, народу, законів, норм життя, турботою про благополуччя своєї країни, збереження людської цивілізації, конкретними діями відповідно до власних переконань і цінностей. Це формування світоглядної свідомості і ціннісних орієнтацій молоді, передача їй соціального досвіду, надбання попередніх поколінь.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Набуття соціального досвіду, досягнення культури міжнаціональних взаємин, виховання поваги до історії, державної символіки, законодавства України |
Вивчення положень Конституції України, державної символіки, традицій і звичаїв українського народу, історії держави. |
Вересень травень
|
Вчитель історії та географії класні керівники |
|
Свято Першого дзвоника. |
01.09. |
Балаж С.І. |
|
|
Поновити куточки національної символіки в класних кімнатах. |
до 05.09. |
Класні Керівники |
|
|
Заходи до Міжнародного дня миру. Флешмоб. |
21.09. |
Балаж С.І. |
|
|
Свято Останнього дзвоника. |
Червень |
Балаж С.І. |
|
|
Заходи, присвячені річниці визволення України |
28.10.
|
Вчитель історії; Класні Керівники |
|
|
Заходи до Дня Гідності та Свободи. Флешмоб. |
21.11.
|
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Оформлення стенду "Герої не вмирають". |
Листопад Лютий |
Балаж С.І. |
|
|
Проведення заходів до "Дня пам’яті та примирення". |
08.05.
|
Балаж С.І. |
|
|
Проведення уроків мужності та милосердя. |
Вересень травень
|
Класні керівники
|
|
|
Заходи до Дня захисників та захисниць України. |
13.10. |
Балаж С.І. Класні Керівники |
|
|
Тиждень української писемності та мови. |
Листопад березень
|
Учителі філологи |
|
|
|
26.11.
|
Балаж С.І.; класні Керівники |
|
|
Провести учнівську конференцію "Україна - це територія гідності і свободи". |
Жовтень листопад
|
Учитель історії
|
|
|
Організувати постійно діючу виставку літератури та фотоматеріалів у шкільній бібліотеці. |
Вересень Травень |
Рогач М.В. |
|
|
Заходи, присвячені Дню захисту дітей. |
Червень |
Балаж С.І.; Класні Керівники |
|
|
Проведення класних годин за загальною темою "Закон - основа життєдіяльності держави". |
Грудень
|
класні керівники
|
|
|
Формування правосвідомості і підвищення на цій основі рівня правової культури учнів |
Проведення діагностування та надання консультативної допомоги учням різного шкільного віку. |
протягом року |
Соц..пед. |
|
«16 днів проти насильства» Проведення тижня правових знань. |
25.11.- 10.-12. |
Кл. кер., соц..пед. |
|
|
Всеукраїнський тиждень доброчесності. |
28.11.- 02.12. |
Балаж С.І.; Кл.кер. |
|
|
Організація зустрічей з представниками правоохоронних органів з метою попередження правопорушень серед неповнолітніх. |
протягом року
|
класні керівники
|
|
|
Проведення місячників:
|
листопад, грудень
лютий
|
Балаж С.І.;
класні керівники |
|
|
Виставка газет на тему "Боротьба з наркоманією, токсикоманією та СНІДом". |
листопад, грудень
|
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Проведення лекцій для батьків на правову тематику. |
протягом року |
класні керівники |
|
|
Постійний загальношкільний контроль за відвідуванням школи учнями. |
протягом року |
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Зв’язок із службою зі справ дітей, громадськими організаціями з метою своєчасного виявлення дітей, які стоять на обліку та координації роботи у цьому напрямку. |
протягом року |
класні керівники |
|
|
Організація зустрічей з представниками правоохоронних органів, проведення лекцій та бесід. |
протягом року |
класні керівники |
|
|
Індивідуальне консультування та діагностична робота з дітьми, схильними до правопорушень, та їх батьками, надання допомоги. |
протягом року |
Соц..пед. |
|
|
Попередження правопорушень, запобігання дитячої бездоглядності, виховання здорового способу життя |
Проведення батьківського всеобучу. |
протягом року |
класні керівники |
|
Проведення рейду "Урок" |
Вересень, жовтень, листопад |
класні керівники, ЗДНВР |
|
|
Залучення дітей пільгової категорії до проведення позакласних заходів, свят, конкурсів. |
протягом року |
Балаж С.І.; класні керівники,
|
|
|
Проведення виховних годин за загальною темою "Профілактика правопорушень. Правова відповідальність неповнолітніх".
|
за планами класних керівників |
класні керівники |
|
|
Оновлення куточків із пропаганди здорового способу життя. |
вересень, жовтень |
класні керівники медична сестра |
|
|
Робота Ради профілактики правопорушень.
|
протягом року |
Директор |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ
(моральне виховання)
Проявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості — це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Це досягається завдяки виконанню положень Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності; Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Морально-етичне виховання передбачає оволодіння нормами і правилами моральної поведінки, формування почуттів і переконань, умінь та навичок, тобто спрямоване на формування моральної зрілості особистості. Завданням є сприяння усвідомлення учнями загальнолюдської і народної моралі, готовності жити й діяти за принципами гуманізму.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань морально-етичного виховання:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Формування цінностей моральної особистості |
|
протягом року |
Класні керівники |
|
Проведення акцій "Милосердя", "Турбота". |
вересень жовтень травень |
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Організувати роботу волонтерського загону. |
Вересень |
Балаж С.І. |
|
|
Провести класні години на тему:
|
протягом року |
Класні керівники |
|
|
Позакласний захід "Чарівні ввічливі слова відкриють будь які серця ". |
Березень |
Балаж С.І. |
|
|
Загальношкільна акція "16 днів проти насильства". |
25.11.- 10.12. |
Балаж С.І. Соц..пед. |
|
|
Анкетування учнів "Вибір", "Цінності та пріоритети". |
протягом року |
Дулкай О.І. |
|
|
|
30.09. |
Балаж С.І.
|
|
|
|
Травень |
Балаж С.І. |
|
|
|
Квітень |
Балаж С.І. |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
(екологічне виховання)
Формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до природи:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Формування у процесі екологічного виховання почуття особистої причетності до збереження природних багатств
|
Систематично проводити екологічні рейди та моніторинги на пришкільній території по виявленню сміттєзвалищ.
|
осінньо - весняний період |
Мигалко М.М. Балаж С.І. |
|
Акція «Чисте шкільне подвір’я».
|
Вересень жовтень |
класні керівники |
|
|
Свято Золотої осені. «Веселий осінній ярмарок» |
30.09. |
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Трудовий десант "Земля потребує нашої турботи". Прибирання території школи. |
Листопад |
працівники школи |
|
|
Конкурс «Мій клас – моя домівка» ( прибирання, озеленення класної кімнати) |
протягом року |
Балаж С.І.; класні керівники |
|
|
Конкурс на кращу екологічну газету.
|
березень-квітень |
класні керівники |
|
|
Операція «Осіннє листя»
|
Жовтень листопад |
класні керівники |
|
|
Провести тиждень екології.
|
згідно плану |
Учитель біології |
|
|
Природоохоронна акція «Збудуй, годівничку!» |
січень |
Учителі поч..кл. |
|
|
Заходи до Дня Землі та Всеукраїнського дня благоустрою.
|
квітень травень |
Балаж С.І.; класні керівники
|
|
|
Робота по благоустрою шкільної території. |
квітень |
класні керівники Мигалко М.М. |
|
|
Всесвітній День здоров’я.
|
6 квітня |
класні керівники медсестра |
|
|
Налагодити екологічне інформування в школі.
|
протягом року |
ЗДНВР |
|
|
Провести лінійку-реквієм «Пам'ять з полиновим присмаком болю». |
26 квітня |
Балаж С.І.
|
|
|
Організувати вечори, конкурси, ігри інтелектуального характеру на екологічну тематику (місячник).
|
квітень |
Балаж С.І.; Класні керівники |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА
(художньо-естетичне виховання)
Формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів — здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до мистецтва:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Залучення учнів до прекрасного, вироблення естетичної активності, організація естетичної діяльності дітей |
Провести Свято Першого дзвоника. |
01.09. |
Балаж С.І. |
|
Організувати флешмоб до Дня миру. |
21.09. |
Балаж С.І. |
|
|
|
жовтень
|
Балаж С.І. |
|
|
Провести конкурси малюнків: - «Барви осені»; - «Чарівна краса вишиванки»; - «Моя рідна школа»; - «Весняна пісня». |
жовтень травень грудень березень |
Балаж С.І.; учитель обр. мистецтва |
|
|
|
протягом року |
Класні Керівники |
|
|
Заходи до Міжнародного дня музики. |
01.10. |
Учитель музики |
|
|
Конкурс читців творів Т.Г. Шевченка. |
Березень |
Балаж С.І.; філологи |
|
|
Літературно – музична композиція до Дня української писемності |
листопад |
Балаж С.І. |
|
|
Позакласний захід «Святий Миколай». |
грудень |
Класні керівники
|
|
|
Новорічні свята. |
грудень |
Класні керівники; Балаж С.І. |
|
|
Свята Різдвяного циклу. |
січень |
Класні керівники
|
|
|
|
Концертна програма до Міжнародного жіночого дня. «Її величність – Жінка!» |
березень |
Балаж С.І. |
|
Шевченківський тиждень. |
березень |
Балаж С.І.; Філологи |
|
|
Свято Останнього дзвоника. |
червень |
Балаж С.І. |
|
|
Провести свято до дня Матері. «Найкраще в світі слово – Мама!» |
травень |
Класні керівники
|
|
|
Організувати вечір відпочинку до дня Святого Валентина. |
Лютий |
Класні керівники Балаж С.І. |
|
|
Свято гарного настрою «Жменька сміху всім на втіху» |
01.04. |
Класні керівники Балаж С.І. |
|
|
День вишиванки. Флешмоб.
|
18.05. |
Балаж С.І., кл.кер. |
|
|
Конкурс виставка творчих робіт
|
листопад
лютий
лютий |
Керівники гуртків
Класні керівники
|
|
|
Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек |
жовтень |
Класні керівники Рогач М.В. |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ
(трудове виховання)
Є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, вносити необхідні корективи.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до праці:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Створення умов для розуміння учнями ролі праці в житті, готовності до трудової діяльності |
|
вересень протягом року
|
ЗДНВР класні керівники
|
|
Трудові десанти:
|
вересень-жовтень- листопад
протягом року |
класні керівники Балаж С.І. |
|
|
Організувати чергування учнів по школі. Скласти графік чергування. |
вересень |
класні керівники; Балаж С.І. |
|
|
Організувати щотижневе прибирання закріплених територій в осінньо – весняний період. |
протягом року |
класні керівники Балаж С.І. |
|
|
Залучити учнів до роботи у "Книжковій лікарні".
|
під час канікул |
Рогач М.В. |
|
|
Систематично проводити рейди–огляди стану збереження підручників.
|
протягом року |
Рогач М.В. |
|
|
Проводити рейди – огляди стану збереження шкільного майна. |
протягом року |
класні керівники Балаж С.І. |
|
|
|
Конкурс «Живи, книго!» |
протягом року |
Рогач М.В. |
|
Організувати цикл лекцій та бесід для випускників із питань вибору професій.
|
протягом року |
Практичний психолог; класні керівники |
|
|
Години спілкування:
|
Січень - квітень |
Практичний психолог; класні керівники |
|
|
Провести анкетування учнів "Все про професії", тестування на професійну придатність.
|
протягом року |
Практичний психолог; класні керівники |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ
(за здоровий спосіб життя)
Передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я" - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.
Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу -думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.
Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до себе:
Мета |
Заходи |
Термін |
Виконавці |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я" (забезпечення фізичного розвитку особистості, зміцнення здоров’я, виховання вольових рис, гармонії) |
День фізичної культури та спорту. |
вересень |
Учителі фізкультури |
|
Заходи, присвячені Дню захисників та захисниць України. |
13.10.
|
Балаж С.І. класні керівники |
|
|
Заходи, присвячені Дню туризму. |
27.09.
|
Учителі фізкультури |
|
|
Спортивні змагання з різних видів спорту |
протягом року
|
Учителі фізкультури |
|
|
|
вересень |
Учителі фізкультури |
|
|
|
жовтень
|
Учителі фізкультури |
|
|
|
листопад |
класні керівники |
|
|
|
жовтень
|
Учителі фізкультури |
|
|
|
лютий
|
Учителі фізкультури |
|
|
Міжнародний День боротьби з наркоманією.
|
01.03. |
класні керівники медсестра |
|
|
Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" (сприяти формуванню в особистості реалістичної Я- концепції, готовності та здатності до самовдосконаленн конструктивної самокритичності) |
|
вересень |
класні керівники |
|
Тренінг «Мій день: хороше та погане» (1-4 кл.).
|
листопад |
класні керівники практичний психолог |
|
|
|
протягом року
|
класні керівники |
|
|
|
квітень |
класні керівники |
|
|
|
протягом року
|
Балаж С.І. |
|
|
Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" (формування вміння запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей)
|
|
лютий |
класні керівники практичний психолог |
|
|
вересень, жовтень |
класні керівники Балаж С.І.
|
|
|
|
березень |
класні керівники |
|
|
|
листопад
лютий |
класні керівники |
|
|
Бесіди, тренінги та круглі столи «Я і мої друзі».
|
протягом року
|
Балаж С.І. |
|
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СІМ’Ї, РОДИНИ, ЛЮДЕЙ
(сімейне виховання)
Родинно-сімейне виховання: гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, формування моральних цінностей, створення сприятливої атмосфери в сім`ї, залучення до традицій родинно-побутової культури, активна участь у всенародних і сімейних святах.
1. |
Провести День знань.
|
Вересень |
Дирекція, Класні керівники., Балаж С.І. |
|
2. |
Оформити куток з інформацією про безпечний рух дітей. |
Вересень |
Мигалко М.М. Балаж С.І. |
|
3. |
На батьківських зборах обговорити питання пов'язані з попередженням заходів безпеки при сигналі «Повітряна тривога». |
Вересень
|
ЗДВР, Класні керівники |
|
4. |
Провести лекції для батьків: - виховання дітей у сім’ї. |
Листопад |
Класні керівники Практ.психолог |
|
5. |
Провести бесіди з старшокласниками:
|
Протягом Року |
Медсестра, Класні керівники, практичний психолог |
|
6. |
Проводити зустрічі з лікарями Заломської амбулаторії. |
Протягом Року |
Медсестра |
|
7. |
Провести рейд «Урок». |
Вересень |
Адмін.школи |
|
8. |
Провести круглий стіл на тему: «Актуальні питання боротьби зі СНІДом». |
Грудень |
Медсестра, Практичний психолог |
|
9. |
Організувати і провести зустріч з працівниками міліції. |
Березень
|
ЗДВР |
|
10. |
Тематична година спілкування «Здібності людини і професія». |
Квітень
|
Балаж С.І. Практичний психолог |
|
11. |
Вести педагогічні спостереження за життям і діяльністю учнів класу. |
Протягом Року |
Балаж С.І. |
|
12. |
Провести святковий концерт до Дня працівника освіти. |
Жовтень |
Балаж С.І. |
|
13. |
Провести Уроки Милосердя, присвячені Міжнародному дню людей похилого віку. |
Жовтень |
Балаж С.І. кл.кер.
|
|
14. |
Провести Різдвяні ранки для учнів. |
Грудень |
Балаж С.І.; Класні керівники |
|
15. |
Книжкові виставки «Наш скарб – рідна мова» та «З історії книги» |
Лютий |
Бібліотекар
Балаж С.І. |
|
16. |
«Духовність і мистецтво в житті людини» (година духовності) |
Березень |
Балаж С.І.; Класні керівники |
|
17. |
Акція «Воскресни, Писанко!» «Писанкове дерево!» |
Квітень
|
Балаж С.І. |
|
18. |
«Найкраще в світі слово - Мама!» (до Дня матері)
|
Травень |
Балаж С.І.; Кл.кер.
|
|