A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кошелівська гімназія №2
Хустської міської ради Закарпатської області

Про підсумки методичної роботи за 2019 – 2020 навчальний рік

УКРАЇНА

ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСТЬ

ВІДДІЛ ОСВІТИ , МОЛОДІ ТА СПОРТУ ХУСТСЬКОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Кошелівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

90414, с.Залом, 505/а,e-mail:runja1@ukr.net, Код ЄДРПОУ 25451809

 

 

17. 06.  2020 року № 102                                                             

 

                                                                                        Завідуючій РМК

                                                                                       відділу освіти  Хустської РДА

                                                                             Пригара О.М.

 

                             Про підсумки методичної роботи

                                   в Кошелівській ЗОШ І-ІІ ступенів

                                       за 2019 – 2020 навчальний рік

 

У 2019-2020 навчальному році методична робота в закладі здійснювалася  з метою реалізації основних положень розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, підвищення ефективності організації освітнього процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.

       Колектив  продовжив  роботу над  проблемним питанням «Впровадження компетентністно орієнтованого підходу в навчально-виховний процес».  На початку року була створена творча група, у складі 5 чоловік, на чолі з директором закладу. До складу її ввійшли голови м/о,  вчителі з вищою кваліфікаційною категорією. Протягом навчального року відбулися засідання за темами: аналіз роботи школи за минулий навчальний рік і завдання на наступний;виховання креативного мислення школярів, формування мотивації навчання в учнів у процесі вивчення основ наук; розвиток пізнавальних можливостей учнів; навчальні технології та їх роль у формуванні самостійних умінь і навичок учнів. Методичний кабінет поповнився новими матеріалами: тематичними розробками вчителів, доповідями на засіданнях м/о.

         У своїй роботі заклад покладався на виконання нормативних документів та вказівок РМК, відділу Хустської  РДА, департаменту освіти, науки, молоді та спорту ОДА та МОН України. Робота засідань педагогічних рад, нарад, м/о вчителів була спрямована на розкриття творчого потенціалу кожного вчителя, на застосування сучасних інноваційних технологій, зорієнтованих на особистість учня.

У 2019-2020 н.р. працювали методоб’єднання класних керівників ( керівник Дулкай О.І.), вчителів суспільно-гуманітарного  циклу ( керівник Дубляк М.В.), вчителів початкових класів ( керівник Грицик О.В.),   вчителів природничо-математичного  циклу (керівник  Дідич Н.І.). Методичні об’єднання систематично ознайомлювали педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у освітній процес.

  Діяльність ШМО була спланована на основі річного плану роботи школи. Кожне з МО провело по 3-4 засідань, робота яких будувалася за окремими планами, також на них затверджувались завдання для олімпіад.

На засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (запровадження Концепції Нової української школи, рекомендації МОН,  рекомендації методкабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2019/2020 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів), так і науково-методичні питання. Упродовж навчального року методичними обєднаннями  були проведені предметні тижні, матеріали яких оформлено у звітах і розміщені на сторінці закладу.

           Протягом року проводилися методичні наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. Кожен керівник методичного підрозділу, ретельно проаналізувавши діяльність методоб’єднання, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, поширення передового педагогічного досвіду через публікації у фахових виданнях, узагальнення досвіду у вигляді професійного портфоліо вчителя-предметника тощо.

       Протягом навчального року велася робота щодо професійної адаптації молодих педагогів. Головним завданням було надання методичної допомоги вчителям-початківцям у розв’язанні першочергових проблем. Зміст роботи полягав у спільних заняттях із заступником директора з навчально-виховної роботи та індивідуальних консультаціях з вчителями-наставниками щодо складання календарних планів, конструювання уроків, ведення шкільної документації, взаємовідвідуванні уроків, формування власного портфоліо.

Методичне об’єднання вчителів початкових класів.

Головним напрямком роботи м/о   вчителів початкових класів було підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання інноваційних технологій, розвиток розумових та пізнавальних здібностей учнів на уроках через використання ТЗН, використання педагогічних інновацій.

  Цікаво, змістовно пройшли уроки математики у 2 класі (вчитель Гомечко О.М.), літературного читання у 3 класі ( вчитель Грицик О.В.), української мови у 4 класі (вчитель Тома Н.Ю.). Творчо проведені виховні заходи як класними керівниками, так і вихователями ГПД. Так,  у 3 класі було проведено виховну годину «Любіть Україну! »  (вихователь Маринець О.М.), у 2 класі « Свято бабусь» (вчитель Гомечко О.М.).

         Під керівництвом голови м/о Грицик О.В. пройшли конкурси – виставки учнівських зошитів,  дитячих малюнків.

         Вчителі початкових класів систематично працюють над самоосвітою, що сприяє підвищенню їх фахового рівня, підписуються на періодичні видання науково – методичного напрямку, знайомляться із новими технологіями і методами роботи, впроваджуючи їх у практичну роботу. Усі успішно пройшли онлайн-курси  на платформі онлайн-освіти EdEra .

             Протягом року впроваджували новинки методичної літератури, поповнювали папки по самоосвіті  інструкційно-методичними матеріалами, були читачами фахового журналу «Початкова школа».

         Методичне об’єднання  вчителів  суспільно-гуманітарного циклу.

         Насиченою була робота м/о вчителів суспільно-гуманітарного циклу. Усі засідання були проведені згідно плану роботи за темами: аналіз роботи м/о за минулий рік та завдання на новий навчальний рік; використання інноваційних технологій на уроках з метою підвищення ефективності навчального процесу; виховання креативного мислення школярів; формування мотивації навчання в учнів у процесі вивчення основ наук; розвиток пізнавальних можливостей учнів.

         М/о проведено шкільні предметні олімпіади, конкурси: «Знавець української мови ім. П.Яцика», мовно-літературний ім. Т.Шевченка. Цікаво, змістовно пройшли Шевченківські дні у школі, День української мови і писемності. Вчителями філологами проведений літературний вечір, присвячений  Тарасу Шевченку (Дубляк М.В., Прокоп М.Ю.).

          Найбільш вдалими серед проведених уроків були такі: уроки української мови у 5 класі  (вчитель  Прокоп Н.В.), української літератури  у 8 класі (вчитель Дубляк М.В.), зарубіжної літератури у 9 класі (вчитель Балаж В.І.), мистецтва у 8 класі (вчитель. Прокоп М.Ю.).

         Учні нашого закладу брали активну участь у районних олімпіадах та конкурсах. Маємо  переможця з трьох предметів - Рогача Івана, учня 8 класу, І місце – фізика, ІІ призове місце у районній олімпіаді з української мови і літератури та І місце у районному Конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика (вчитель Дубляк М.В.). На обласному етапі Конкурсу отримав почесне ІІ місце. 

   Методичне об’єднання  вчителів  природничо – математичного циклу.

Цікаво, змістовно проходили засідання м/о вчителів природничо-математичного циклу. На своїх засіданнях обговорювали відвідані уроки, виховні заходи, ведення учнівських зошитів, аналіз контрольних робіт.

         Найбільш вдалими серед проведених уроків були такі уроки: алгебри у 9 класі (вчитель Дідич Н.І.), біології у 6 класі (вчитель Балаж М.І.), географії у 7 класі (вчитель  Мигалко І.В.).

       Варто зазначити, що учителі  приділяють належну увагу роботі з обдарованими дітьми. Учні брали участь у  Міжнародному  математичному конкурсі «Кенгуру», де отримали добрий результат.

         Методичне об’єднання  класних керівників.

 Методичне об’єднання класних керівників в цьому навчальному році працювало над реалізацією творчих здібностей, нахилів, уподобань кожної дитини шляхом індивідуально-особистісного підходу під час організації освітнього процесу. За основу в своїй роботі брали Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх закладів», визначені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 124, лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020  н. р.використовуючи такі форми роботи: класні години, диспути, конкурси, ділові зустрічі з людьми різних професій, етичні бесіди, анкети думок, тематичні конференції, години спілкування.

       У школі працювало м/о класних керівників, до складу якого входило 9 чоловік. Протягом року проведено 3 засідання, на яких розглядалися такі питання: підсумки виховної роботи за минулий навчальний рік та завдання на наступний (серпень), виховання толерантності у школярів, культури поведінки (листопад),  формування у школярів патріотичного виховання ( лютий ).

      Заслуговують уваги такі відкриті виховні години: «Скажемо насиллю – STOP» у 9 класі (класний керівник Дулкай О.І.); «У кожного своя воля і свій шлях широкий » у 8 класі (класний керівник Дубляк М.В.); «Здоров'я природи – здоров'я людини» у 5 класі (класний керівник Балаж М.І.).

     Члени м/о постійно розглядали питання виконання діючих Державних, регіональних програм, вивчали ППД, новинки виховного процесу.

Серед предметних тижнів слід відзначити такі: Тиждень фізкультури у  вересні (Дудар Л.М., Микуляк М.Дм.); Тиждень булінгу у жовтні ( Дулкай О.І.), Тиждень географії у жовтні ( Мигалко І.В.) ; Тиждень української мови і літератури листопаді ( Дубляк М.В., Прокоп М.Ю., Балаж В.І.) та  Тиждень права у грудні (Малета Л.В.). Переможців нагороджено Подяками і Грамотами.  

    

                

Робота учнівського самоврядування.

Більшість учнів школи була залучена до різноманітних видів діяльності, а також до управління справами колективу. Учні активно долучалися до випуску стіннівок, проведення свят, предметних тижнів тощо. Так цікаво, змістовно було проведені  свято Першого Дзвоника, свято Золотої осені,  День працівника освіти, День української мови і писемності, флешмоб до Дня миру , Дня толерантності, позакласний захід – реквієм  до річниці Голодомору 1932-1933рр.,  Свято Миколая, Новорічні ранки, День рідної мови, 8 Березня, Шевченківські дні.

Серед предметних тижнів слід відзначити такі: Тиждень фізкультури, Тиждень географії, Тиждень української мови і літератури, Тиждень безпеки дорожнього руху, Тиждень права. Переможців нагороджено Подяками і Грамотами.                       

Протягом 2019-2020 н.р. учні 7-9 класів  брали активну участь у роботі районної програми «Рівний – рівному» та інтелектуальних іграх «Що? Де? Коли?» Команда школи  «Динаміт» (капітан Борщ О.)  має  почесне І місце серед шкіл І-ІІ ступенів. Президент школи Якубець С.В. брала  активну участь у районній школі учнівського самоврядування  «Лідер».

       З 25 листопада  по 10 грудня 2019 року  у закладі проведено Всеукраїнську акцію „16 днів проти насильства». У рамках  акції 28 листопада 2019 року в школі відбувся районний семінар практичних психологів та соціальних педагогів. Практичний психолог Дулкай О.І. провела тренінгове заняття «Скажемо насиллю – STOP» , яке спрямоване на підвищення рівня культури та присвячене проблемам насильства в сім`ї , в школі та за її межами.

Учні долучилися до благодійної акції  «Діти – дітям».

Протягом березня – травня класними керівниками дистанційно  проводились виховні години, бесіди згідно плану роботи.

Учні є активними учасниками загальношкільних лінійок, зборів, круглих столів, виставок, спортивних змагань. Учнівське самоврядування робить життя школи змістовним, насиченим, цікавим. Діти вчаться відчувати відповідальність, проявляти ініціативу, допомагати один одному. Учнівське самоврядування  організовано й діє в рамках Статуту. Згідно плану роботи проводить свої засідання, наявні відповідні протоколи.

 Робота методоб’єднання класних керівників.

У становленні системи виховної роботи важлива роль відводиться   методичній роботі, в якій значну роль відіграють класні керівники. В рамках даного напрямку роботи у закладі освіти протягом навчального року проведено три засідання методичного об’єднання класних керівників,  на яких розглянуто питання аналізу виховної роботи за попередній навчальний рік, ознайомлено з програмою виховання дітей та учнівської молоді в Україні, сплановано основні виховні заходи, проведено обмін досвідом щодо формування успішної особистості.

На засіданнях МО класних керівників особлива увага приділялась створенню виховного простору розвитку особистості, активізації роботи з батьківською громадськістю шляхом впровадження активних форм взаємодії та пропагування кращих педагогічних ідей, активізації громадянської позиції школярів, застосуванню інноваційних педагогічних технологій у вихованні та навчанні учнів.  Виховання, як і навчання, реалізується в процесах співпраці дорослих і дітей або спільної діяльності однолітків. Виховна діяльність є фаховим завданням педагогічних працівників, тому протягом навчального року в нашій школі проходили виховні заходи різного характеру.

Педагогічний колектив спрямував роботу на запобігання дитячому травматизму як під час уроків так і у позаурочний час.  Значна увага була приділена проведенню профілактичних бесід, інструктажів, організації чергування учнів у школі. Проведені бесіди з БЖД та інструктажі фіксуються  на окремо відведеній сторінці у класному журналі.

У вересні було проведено місячник «Увага! Діти на дорозі!», метою якого було пропагування здорового способу життя; проведення оздоровчо-профілактичної  роботи серед підлітків; формування усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості.   

Атестація педагогічних працівників

Запорукою ефективності освітнього процесу було і залишається підвищення професійного рівня педагогів.

  У 2019-2020 навчальному році у школі  працювало 20 педагогічних працівників. Із них: 6 мають педагогічне звання  «Старший учитель», 5 - вищу кваліфікаційну категорію, 7 - першу кваліфікаційну категорію, 3 - другу кваліфікаційну категорію, 1 –  кваліфікацію «Спеціаліст».

Атестація педагогічних працівників проводилась згідно  «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого наказом МОН України № 930 від 06.10. 2010 року, та наказу Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 20.12.2011 р. за № 1473 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», плану роботи атестаційної комісії закладу.

За результатами чергової атестації відповідають займаній посаді заступник директора закладу освіти з навчально-виховної роботи Балаж В.І., директор школи Данилець Г.П. та вчитель хімії, вихователь ГПД  Маринець О.М.

  Учителі вчасно зареєструвалися на курси підвищення кваліфікації по-новому. Так в цьому навчальному  році пройшли курсову перепідготовку в Закарпатському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти Тома Н.Ю., Данилець Г.П., Балаж В.І., Балаж М.І., Гомечко О.М., Маринець О.М., Дудар Л.М., Малета Л.В., Дідич Н.І.

 Більшість успішно пройшли онлайн-курси  на платформах онлайн-освіти EdEra та Prometheus. Слід відзначити, що всі вчителі добросовісно й вимогливо ставляться до своєї праці.

Внутрішкільний контроль.

  Внутрішкільний контроль здійснювався згідно річного плану роботи закладу . У 2019 -2020 н.р. дирекцією вивчено стан викладання  української мови і літератури, англійської мови, хімії, роботу з національно-патріотичного виховання школярів, контролювалися питання ведення шкільної   документації  ( класних журналів, учнівських щоденників, зошитів), відвідування учнями уроків, гуртків, позакласних заходів, виконання  навчальних програм. Видані накази з цих питань.

     В основному план методичної роботи  за 2019-2020 н. р. виконано. Однак, більше потрібно  працювати над удосконаленням уроків, як основної форми роботи.  У новому навчальному році  працювати над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів з предметів; постійну увагу приділяти повторенню та закріпленню навчального матеріалу; дотримуватись критеріїв оцінювання учнів з предмету. Посилити роботу з обдарованими дітьми та індивідуальну роботу з учнями початкового рівня навченості.

Робота з обдарованими учнями.

Головним показником якості діяльності педагогічного колективу є досягнення учнів. Протягом навчального року в школі проводилася робота із залучення учнів до участі у різних етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, турнірів, змагань конкурсів.

Учні школи постійно беруть участь у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах. Маємо  переможця з трьох предметів - Рогача Івана, учня 8 класу, І місце – фізика, ІІ призове місце у районній олімпіаді з української мови і літератури та І місце у районному Конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика (вчитель Дубляк М.В.). На обласному етапі Конкурсу отримав почесне ІІ місце. 

 Велика увага у школі приділяється розвитку спортивно обдарованих учнів. Учні  5-6 та 7-8 класів брали участь у  районних змаганнях з футболу «Шкіряний м’яч», легкоатлетичних естафетах «Олімпійське лелеченя».

Протягом 2019-2020 н.р.  учні 7-9 класів  брали активну участь у роботі районної програми «Рівний – рівному» та інтелектуальних іграх «Що? Де? Коли?» Команда школи  «Динаміт» (капітан Борщ О.)  має  почесне І місце серед шкіл І-ІІ ступенів.

Президент школи Якубець С.В. брала  активну участь у районній школі учнівського самоврядування  «Лідер».

 Гурткова робота.

    Протягом 2019-2020 навчального року працювали такі гуртки:

  • «Умілі руки» (керівник Грицик С.І.);
  • «Вокальний» (керівник Прокоп М.Ю.);
  • «Народознавчий» (керівник Грицик С.І.).

    У районному конкурсі «Знай і люби свій рідний край» (Наказ відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА №266 від 04.12.2019).   школа має переможців:

Бісероплетіння

                      І місце – Гомечко Богдана, 6 клас, гурток «Умілі руки», керівник Грицик С.І., «Орхідея»;

                      ІІ місце – Ткачук Марина, 6 клас,  гурток «Умілі руки», керівник  Грицик С.І., «Орхідея».

Паперова пластика та оригамі

                      ІІ місце – Рогач Марина, 6 клас, гурток «Умілі руки», керівник  Грицик С.І., «Ваза»;

                      ІІІ місце – Микуляк Дарина, 6 клас, гурток «Умілі руки», керівник  Грицик С.І., «Чайний сервіз».

 Учні долучилися й до  районного етапу Всеукраїнської  виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!» у 2019-2020 навчальному році ».  Дві роботи отримали призові місця:

ІІ місце - «Ляльковий будиночок», Рогач Марина, 6 клас, гурток «Умілі руки»,   керівник       Грицик  С.І.

ІІ місце - «Настільна лампа», Гомечко Богдана , 6 клас, гурток «Умілі руки», керівник Грицик С.І.

Учениці нагороджені  Грамотами ХРЦНТТУМ  Хустської РДА.

    У районному етапі  фестивалю-конкурсу «Воскресни, писанко!» у 2020 році роботи учнів, вихованців гуртка «Умілі руки» представлені у номінаціях: «Великодня писанка», «Кошик із лози», «Великодній рушник» та «Атрибути великоднього свята».

Висновки та пропозиції. 

            На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на 2020-2021, та з метою якісного підвищення ефективності методичної роботи  визначені такі завдання діяльності загальноосвітнього закладу:

  • Керуватися нормативними документами щодо організації освітнього процесу.
  • Управління якістю освіти на основі ефективних традиційних та інноваційних освітніх технологій та освітнього моніторингу.
  • Продовжити впровадження  концепції «Нової української школи, нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти в 5, 6, 7, 8, 9 класах.
  • Підвищувати професійний рівень педкадрів шляхом залучення їх до масових форм методичної роботи (цільові семінари, науково- практичні конференції, неконференції, вебінари, практикуми, круглі столи, робота ШМО).
  • Проводити індивідуальну роботу з учнями, використовуючи диференційований підхід, вдосконалити роботу з обдарованими дітьми.
  • Стимулювати педагогів та учнів для участі їх у конкурсах різних рівнів, наголошувати на необхідності у постійному підвищенні ними своєї самоосвіти.
  • Забезпечити якісну освіту шляхом використання ефективних прийомів та методів, які формуватимуть компетентність підростаючого покоління в різних видах діяльності.
  • Сприяти творчому розвитку особистості, раціонально організовувати позаурочні форми роботи та ефективну взаємодію сім'ї і закладу.

 

 

 

Директор школи                                             Ганна ДАНИЛЕЦЬ

 

Вик.ЗДНВР Балаж В.І.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень